Spôsob konania: online
Použitá platforma: Microsoft Teams
Podmienky pre získanie osvedčenia:
- Najmenej 80 % osobná účasť na prezenčnej (online) forme vzdelávania, t.j. 20 z 25 hodín.
- Vypracovanie a odovzdanie všetkých výstupov dištančnej formy vzdelávania.
- Vypracovanie a predstavenie záverečnej prezentácie pred trojčlennou komisiou v súlade s § 56 ods. 1 zákona č. 138/2019 Z. z.
Čo v prípade, že sa niektorý týždeň stretnutia nemôžete zúčastniť alebo zlyhá vaša technika?
Z každého webinára sa zhotovuje videozáznam, ktorý budete mať k dispozícii a môžete si podľa neho látku dobrať.
Obsah vzdelávania:
- 1. Arduino začíname
1.1 Úvod do sveta programovania hardvéru
1.2 Vstupno výstupné komponenty
1.3 Oživujeme Arduino
1.4 Metodika výučby - 2. Svetelná dióda ako výstupný prvok
2.1 Princíp svetelnej diódy
2.2 Meranie elektrického odporu
2.3 Premenné typ int, digitálne funkcie
2.4 Riešený projekt so svetelnou diódou
2.5 Metodika výučby - 3. Obvody
3.1 Princíp piezoelektrického bzučiaka
3.2 Príkaz priradenia, rozširujúce poznatky o premenných, digitálne funkcie, cykly
3.3 Riešené projekty Bzučiaka
3.4 Metodika výučby - 4. Riadenie Servomotorom
4.1 Princíp servomotora
4.2 Druhy signálov používané v Arduine
4.3. Jednoduchý podmienený príkaz if, digitálne funkcie, parametre funkcií
4.4 Metodika výučby
4.5 Riešený projekt - 5. Ovládame na diaľku pomocou IR
5.1 IR Prijímač a vysielač a ich komunikácia
5.2 Práca s monitorom sériového portu
5.3 Štruktúra switch, digitálne funkcie
5.4 Metodika výučby
5.5 Riešený projekt - 6. Ultrazvukový snímač ako meracie zariadenie
6.1 Ultrazvukový senzor jeho princíp a využitie
6.2 Premenné typu long, float a String
6.3 Modul zvuku
6.3 Metodika výučby
6.4 Riešený projekt - 7. Riadime otáčky elektromotora
7.1 Princíp elektromotora
7.2 Usmerňovacia dióda, tranzistor a ovládač ako komponenty určené pre ovládanie a ochranu motora
7.3. Digitálne funkcie, zložené operátory
7.4 Metodika výučby
7.5 Riešený projekt - 8. Komunikácia cez Display
8.1 Použité komponenty
8.2 Riadkový display, maticový display
8.3 Analógový signál pre komunikáciu s displejom
8.4 Analógové funkcie , dátová štruktúra pole
8.5 Metodika výučby - 9. Ročníkové projekty
9.1 Návrh projektu
9.2 Stavba projektu
9.3 Programovanie a ladenie