Úprava preferencií (úprava profilu, zmena hesla, nastavenie notifikácií)
Tu sa dozviete, ako si môžete prispôsobiť Moodle a jeho služby svojim potrebám.
Všetky nastavenia v novej podobe Moodle nájdete pod svojim prihlásením vpravo hore a skrývajú sa pod položkou Preferencie. Z nich sú pre vás dôležité len štyri:
upraviť profil,
zmeniť heslo,
nastavenie správ,
nastavenie oznámení.
Úprava profilu
V úprave profilu bude asi najviac zaujímať vás i vašich žiakov doplnenie obrázka používateľa, prípadne nejakých informácií o sebe. V každom prípade myslite na ochranu osobných údajov, nech sú to len informácie, ktoré nie sú závažného charakteru. Obrázok nemusí byť vlastná fotografia, ale nejaký ilustračný, alebo kresba. Nemusíte sa však báť použiť aj vlastnú fotografiu. Má malú veľkosť a všetci ste zaradení v oddelených skupinách.
Obrázok prenesiete do okienka myškou (podobne ako keď žiaci odovzdávajú úlohy) a nezabudnite dole stlačiť tlačidlo Aktualizovať profil.
Zmena hesla
Zmena hesla je po prvom prihlásení je určite nutná u učiteľov a žiakov druhého stupňa. Na prvom stupni to nerobte, pokiaľ to nie je nutné. Nové heslo totiž musí splňovať oveľa viac kritérií ako to, ktoré ste od nás dostali a pre žiakov môže byť náročnejšie ho písať. Kritériá máte napísané nad okienkom pre doplnenie súčasného hesla.
Pri strate hesla si dajte poslať nové a to pri prvom prihlásení zmeňte.
POZOR!
Nové heslo príde učiteľom na ich prihlasovací mail, teda ten, ktorý majú uvedený v profile. Žiaci dostanú nové heslo na ich mail v prípade ak ho majú (zatiaľ ho má len pár škôl), alebo na mail, ktorý sme škole vytvorili. Informáciu o tom, ako sa do neho dostanú sme poslali každej škole spolu s prihlasovacími údajmi do eUčebníc.
Nastavenie správ
V nastavení správ obmedzujete kto vám môže poslať správu. Zároveň si môžete zapnúť/vypnúť oznamovanie o zaslaní správy. Ak o doručení správy chcete dostať mailové oznámenie, ponechajte si ho zapnuté ako na obrázku.
Nastavenie oznámení (notifikácií)
Ako učitelia máte prednastavené zasielanie mailových správ v prípade, že vám žiak pošle nejakú správu, odovzdá úlohu a pod. Niektorí to vítajú, pre iných to môže byť otravné a to hlavne v prípade, že všetky správy idú do vašej súkromnej schránky.
Tento problém môžete riešiť tromi spôsobmi:
Notifikácie si môžete úplne zakázať zaškrtnutím políčka Zakázať upozornenie (bod 1).
Vytvorte si novú schránku len na tento účel a zmeňte si mailovú adresu v nastavení odosielania správ (bod 2).
V nastavení oznámení si zapnutím alebo vypnutím (bod 3) nastavte len tie oznámenia, ktoré chcete dostávať. Môžete si vybrať z notifikácií mailom, alebo zobrazením správy. Svoje nastavenia môžete kedykoľvek zmeniť.